Fred en Anneke naar Madagascar

De eerste loodjes

1. De reis is eindelijk concreet geworden, en in lijn met het voorafgaande blijft het stroef gaan.
  2. We zijn dit avontuur zo'n 3 jaar geleden aangegaan, een rondreis over Madagaskar.
  3. Maar daar dacht het universum toch echt anders over.
  4. Er brak een wereldwijde pandemie uit, landen gingen op slot en we werden opgesloten in onze eigen bubbel.
  5. Maar aan alles komt gelukkig vroeger of later een eind.
  6. En in de tussentijd heeft Anneke de reis nog wat mooier gemaakt en uitgebreid tot ruim 5 weken.
  7. We gaan morgen, 9 september 2022, uiteindelijk beginnen met onze mooie reis.

8. Het stroeve waar ik in het begin op duidde heeft te maken met de zaken voorafgaande aan de reis
  9. We hadden tickets gekocht via KLM, Air France vliegt namelijk rechtstreeks vanuit Parijs op Madagaskar.
  10. Helaas, de wereld ging op slot, vluchten afgelast, de teruggave van het geld ging, in tegenstelling tot veel andere vliegmaatschappijen, erg traag.
  11. We hebben het regelen van de vlucht nu ook maar aan Matoke Tours uitbesteed, zij regelen overigens ook alle vervoer en onderkomen. Is echt wel een aanrader, denken mee en bijna alles is mogelijk.
  12. We vliegen nu met Ethiopian Airlines, dit omdat we vanaf Nosy Be terug willen.
  13. Route heen is Schiphol, Wenen, Addis Abeba en vervolgens Antananarivo.

14. Schiphol heeft, zoals zoveel bedrijven, een chronisch personeelstekort.
  15. We worden dus verzocht om 4 uur van te voren aanwezig te zijn.
  16. Geen probleem zal je zeggen, maar intussen heeft de NS besloten om de treinen maar niet te laten rijden op de 9e
  17. Dit zal waarschijnlijk wel leiden tot een verkeersinfarct rond Schiphol.

18. Daarnaast, we vliegen zoals gezegd met Ethiopian Airline, kunnen we niet online inchecken.
  19. Hun systeem staat blijkbaar niet toe dat je aankomt in Antananarivo en weer vertrekt vanuit Nosy Be.
  20. Dat wordt dus inchecken op Schiphol zelf.
  21. Als we die hobbel gehaald hebben, dan is hopen we op tijd in Wenen te zijn, daar hebben we wel een vol 3 kwartier voor de overstap.
  22. Hopelijk redden we dat, maar belangrijker, redt de bagage het ook.
  23. We houden er bij het pakken in ieder geval rekening mee.

24. Maar uiteindelijk zijn dit allemaal luxe problemen.
  25. Morgen zal duidelijk worden of we een dagje Wenen doen, of dat we kunnen doorvliegen naar Addis Abeba.

Anita

Leuk om jullie weer te volgen. Hoop dat het morgen allemaal meevalt en dat de vluchten goed verlopen. Goede reis en fijne vakantie!

Mart

Ben heel benieuwd hoe jullie reis verloopt ik zie en lees het wel geniet er van
73 Mart