Fred en Anneke naar Madagascar

Het Noorden

1. Vandaag dus de tweede verplaatsing, ditmaal van Tana naar San Diego, helemaal in het noorden van Madagascar.
  2. Gisteren in het hotel aangekomen, lekker wat gegeten en nog een borrel toe. Je wordt niet elke dag 65 nietwaar. Het vliegtuig naar San Diego vertrekt om 6 uur, en zoals elk respectabel vliegveld, je wordt geacht 2 uur van te voren aanwezig te zijn, tel daar nog de verplaatsing hotel/vliegveld, het wakker worden, toiletteren etc. bij op dan gaat de wekker toch al snel om 3:00. En dat is een tijd waarop niemand vrijwillig wakker wordt.
  3. Maar we doen het toch maar, in de receptie staan twee lunchboxen klaar, er wordt zowaar nog wat koffie gezet. Echt dit hotel is sinds de laatste keer dat we hier waren met sprongen vooruit gegaan.
  4. Over het vliegveld verwijs ik naar een van de eerste blogs. Alles werkt netjes mee en om 6:00 hangen we boven de outskirts van Tana. Vlucht is 2 uur. Krijgen twee kleine doch smakelijke broodjes, koffie, vruchtensappen. Echt wel in orde, maar het blijft transport. Je kunt je benen niet eenvoudig wegstoppen, ja op het gangpad, maar dat wordt dan door de bemanning niet geheel op prijs gesteld.
  5. Gelukkig komt aan alles een einde, zo ook aan deze vlucht, we staan veilig aan de grond in San Diego. Nog even de bagage en dan stappen we het gebouw uit.
  6. Er staat een dametje met een papier: Matoke Vonk. Tot onze verbazing is dat onze gids al.
  7. We hadden dat pas overmorgen verwacht. Nog een verrassing, we hebben een gids en een chauffeur. De gids spreekt redelijk Engels, de chauffeur in het geheel niet.
  8. Buiten staan allemaal gele R4-tjes, sommigen ook met dakrek. Het zij de lokale taxi's. Gaat hier met een tuktuk, R4 en soms een moderne auto, zolang het maar geel is.
  9. Had ergens gehoopt in zo'n R4 gepropt te worden, al was het maar om het gevoel. Maar 'helaas' weer een modern 4wd busje, we zullen hier de aankomende 5 dagen mee op pad gaan.
  10. Vandaag en morgen zijn vrij in te vullen dagen. Voor morgen stelt Lala, de gids heeft een voor ons onuitspreekbare naam, voor om naar de Emarald Sea te gaan, excursie, 4wd, boot, snorkelen, eten en luieren allemaal inbegrepen. We vinden dat wel wat.
  11. Rijden door San Diego, een klein stadje. Doet erg provinciaals aan. Lome witte gebouwen, vervallen glorie en rust.
  12. De dag zelf brengt ons niet veel meer. We zijn na het reizen gisteren, de korte nacht en de reis van vandaag wel wat brak. Ook alle belevenissen van de laatste maand gaan we wel wat voelen.
  13. Buiten wat geld tappen, water scoren en een borrel in een lokaal café hebben we het wel gezien en laten we de dag in ledigheid voorbij gaan.